تبلیغات
یاران خراسانی جانم فدای رهبر - بازگشت عیسى(ع) از آسمان پس از ظهور


.<<< بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا ً >>>.
بازگشت عیسى(ع) از آسمان پس از ظهور
طبقه بندی: موضوعات امام زمانی، بصیرتی، | نظرات : نظر
برچسب ها: بازگشت عیسى(ع) از آسمان پس از ظهور،




[تصویر:  74800804419149398766.gif]

خبرگزاری شبستان: نزول[۱] عیسى)ع( و نماز گزاردن وى پشت سر امام مهدى)ع( در میان شیعه و سنّى، اجماعى است.[۲] روایات مربوط به این ماجرا به لحاظ مضمونى تعارض آشكارى ندارند و هرچند برخى از آنها به لحاظ سندى ضعیف اند، مى توان آنها را متواتر یا دست كم مستفیض دانست.

 

در پاره اى از این روایات به مضامین دیگرى مانند قتل دجّال و بقاى ایشان به مدّت چهل سال اشاره شده است كه نمى توان هیچ یك را قطعى دانست.[۳]این عدم قطعیت در برخى مسائل مربوط به امام زمان(ع) نیز، مانند مدّت توقّف ایشان در دنیا پس از ظهور و جنگ ها و برخورد ایشان با پیروان دیگر ادیان، وجود دارد؛ امّا عدم قطعیت در برخى جزئیات، خدشه اى به اصل آنها وارد نمى سازد.

 

آنچه از احادیث وارد در این فصل به طور یقینى استفاده مى شود، این است كه پس از ظهور امام زمان(ع)، عیسى(ع) از آسمان فرود مى آید و در نماز به امام مهدى(ع) اقتدا مى كند. از پاره اى روایات چنان برمى آید كه امام(ع)، هدایت گروهى ازمردم جهان - كه ظاهراً شامل كشورهاى غربى مى شود - و حكومت بر آنها را به عیسى(ع) مى سپارد تا نایب حكومتش در آن مناطق باشد.

 

تنها نكته اى كه شاید باورش براى برخى از مردم دشوار باشد، نزول عیسى(ع) از آسمان است. به هر روى، این امر نیز همچون اصل صعود ایشان به آسمان، جزو معجزات الهى است. به گزارش قرآن كریم، خداوند امر را بر دشمنان ایشان مشتبه كرد و آنان نتوانستند بر ایشان چیره شوند و وى را به صلیب كشند و بكشند؛ بلكه خداوند او را به سوى خود برد. چنان كه این موضوع معجزه است و هیچ مؤمنى در آن تردید نمى كند، در بازگشت ایشان هم جاى هیچ تردیدى نیست؛ زیرا قرآن كریم به ایمان مجدّد اهل كتاب به عیسى(ع) پیش از مرگش تصریح مى كند و مى فرماید:

 

"َإِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاَّ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یَكُونُ عَلَیْهِمْ شَهیداً.[۴]و هیچ یك از اهل كتاب نیست، مگر آن كه پیش از مرگش به او ایمان آورد و عیسى در روز قیامت به ایمانشان گواهى خواهد داد."

 

این آیه نشان مى دهد كه عیسى(ع) را بازگشتى دوباره است كه در آن بازگشت، ایمان آوردن اهل كتاب اتّفاق مى افتد؛ وگر نه به گواهى تاریخ كه تا كنون ایمان همه اهل كتاب به ایشان، محقّق نشده است. یهودیان كه وضعشان روشن است. مسیحیان نیز با اعتقادات نادرستى كه در باره ایشان دارند، ایمانشان به حضرت عیسى(ع) تا كنون ایمان درستى نبوده است. بنا بر این باید بازگشتى براى ایشان فرض شود كه زمینه ایمان آنها را فراهم كند و این، همان چیزى است كه براساس روایات پس از ظهور امام مهدى(ع) اتّفاق خواهد افتاد.

 

پی نوشت ها:

۱. به قلم پژوهشگر ارجمند، حجّة الاسلام والمسلمین هادى صادقى.

۲. چنان كه در احادیث این فصل مشاهده مى‏شود، در كتاب‏هاى مهم شیعه و اهل سنّت، احادیثى در این موضوع آمده است. كتاب‏هاى مهم اهل سنت مانند: صحیح البخارى، صحیح مسلم، سنن الترمذى، مسند ابن حنبل، السنن الكبرى، سنن أبى داوود، تاریخ دمشق، كنز العمال، و ... ، و كتاب هاى مهم شیعه مانند: كمال الدین، كشف الغمة، بحار الأنوار، الملاحم و الفتن، الغیبة طوسى، الأمالى صدوق، الاحتجاج، عیون أخبار الرضا(ع) و... .

۳. هر چند برخى علماى اهل سنّت، مانند شوكانى، برخى از اینها را مانند احادیث مربوط به دجّال، متواتر مى‏دانند (رك: عون المعبود : ص ۴۵۸) .

۴. نساء: آیه ۱۵۹ .


ادامه مطلب...
نویسنده Javad711
تاریخ : پنجشنبه 19 فروردین 1395
زمان : 06:58 بعد از ظهر
| |



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ali.711





علی صالح

وبلاگ اختصاصی یاران خراسانی جانم فدای رهبر